Brev til en lege

Jeg har etter en del lesing og studier en del jeg har lyst til å spørre legen om, da jeg har blærekreft.

Etter siste kontroll fikk jeg beskjed om at min kreftdiagnose var T2 og det er bra (den var T3).

Jeg har snakket med noen andre, og lurer på om jeg må få fjernet blæren eller ikke. Kan man dø av denne kreften på sikt? Er det en statistikk på dette?

Husker ikke hvem som undersøkte meg sist men er interessert i å få en samtaletime for å få satt dette på plass i mitt hode.

Mulig dette kan ordnes på telefon, men vil gjerne ha en time.

Er blitt litt skeptisk nå. Min kone vil også være med på samtale hvis mulig.

Håper på svar. 

M.V.H.

Om Sunny

Helsearbeider
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Brev til en lege

  1. Sunny sier:

    Etter tre kvarter ringte legen tilbake og sa at «Neida, du kan trygt beholde blæra di i mange, mange år framover! Du har ikke T2, du har Ta grad 2!»
    Jubel og glede! Denne lille historien viser at det er viktig for pasienten å spørre om igjen om man blir usikker på noe, det er viktig at legen sjekker om pasienten faktisk har forstått det som ble sagt, og det er viktig å ikke høre for mye på andre….

Kommentarer er stengt.